نمایش تازه ای از گوگل

ضعیفمتوسطخوبعالیمحشر (نظرت چیه؟)

سرویس جستجوی عکس گوگل هفته گذشته با تغییرات عمده‌ای روبه‌رو بود و جستجوی تصاویر را بیش از حد ساده کرد و نتایج مرتبط بیشتری ارائه کرد. این تغییر در جستجوی عکس‌های گوگل، بعد از سال ۲۰۰۱ که اولین بار سرویس عکس گوگل ارائه شد، بزرگترین تغییر به‌شمار می‌رود.
در آن سال حدود ۲۵۰ میلیون عکس توسط گوگل شاخه‌بندی کرد و این شرکت مقیم کالیفرنیای آمریکا،‌حالا بیش از ۱۰ میلیارد عکس را شاخه‌بندی کرده است. قطعا با چنین رشدی، چنین عملکردی پاسخگو نبود و نمایش نتایج طولانی کمی دشوار بود.

مدیر محصولات گوگل،‌ نیت اسمیت به بتانیوز گفت:‌ «ما امیدواریم که این تغییرات نه‌تنها جستجوی تصاویر را ساده‌تر کند، بلکه تجربه بهتری برای کاربر فراهم بیاورد. تصاویر همواره منبع‌الهام بسیاری از مسائل بوده‌اند و قدرت اتصال دنیا را به‌هم داشتند و این مساله در گذشت زمان ثابت بوده است.»

این مساله کانون تغییرات گوگل است. صفحه تصاویر ظاهری مشابه موتور جستجوی بینگ پیدا کرده است و تمام متن‌ها در نتایج حذف شده‌اند و جا برای تصاویر بیشتر شده است و عکس‌ها بیشتر کنار هم قرار گرفته‌اند. همچنین اسکرول نامحدودی برای صفحه معرفی شده است و هر چه اسکرول را پایین‌تر بکشیم،‌ تصاویر همزمان بارگذاری خواهند شد.
همچنین تعامل در این تصاویر نیز زیاد شده است و با رفتن ماوس روی هر عکس،‌ می‌توان تصویر را بزرگتر دید و اطلاعات مرتبط با عکس را هم مشاهده کرد. با کلیک روی هر عکس می‌توان نسخه متوسط آن و صفحه‌ای را که از آن برداشت شده است، مشاهده کرد. همچنین سران گوگل اعلام کرده‌اند که ویژگی‌های دیگری به این موتور جستجو اضافه خواهند کرد.
سیستم تبلیغات در بخش تصاویر نیز به‌روز شده و فعلا فقط در این بخش وجود دارد. تبلیغات گوگل که تا امروز به‌صورت کاملا متنی بود، در بخش تصاویر به تبلیغ‌دهندگان اجازه می‌دهد کنار لینک خود، یک آیکن کوچک نیز قرار دهند.
هنوز مشخص نیست که این شرکت قصد دارد این شیوه تبلیغات را در بخش‌های دیگر پیاده‌سازی کند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *