درباره کوئست اینترنشنال (QI) چه می دانید؟

ضعیفمتوسطخوبعالیمحشر

حوالی ساعت ۱۱ صبح بود که موبایلم زنگ خورد. شمارش برام ناآشنا بود. “الو … بفرمایید.” “سلام .چطوری؟” صداش کمی برام آشنا بود ، اما نمیدونستم کیه “خوبم ، شما؟” “بی معرفت دیگه دوست قدیمی تو نمیشناسی! بابا منم عمران ، گفتم یه زنگ به دوست قدیمیم بزنم ببینم کجاست و چیکار میکنه” …
پس از ده دقیقه صحبت کردن با عمران و تعریف کردن از کارش که تو اراک هست و درآمد خوبی داره خدا را شکر کردم که بالاخره یکی دیگه از دوستام هم تونسته شغل مناسبی پیدا کنه.
چند روز بعد عمران دوباره تماس گرفت و گفت: “شرکتی که توش کار میکنم داره نیرو میگیره ، منم چون میدونستم تو بیکاری و هم اینکه خودم اینجا تنهام و یه همشهری اگه اینجا باشه دیگه احساس تنهایی نمی کنم بهت زنگ زدم” ازش تشکر کردم و گفتم “خیلی با معرفتی که به فکر دوستت هستی” و قرار شد با یکی از مهندسان برای استخدام من تو شرکت صحبت کنه تا راحتتر بتونم استخدام بشم.
۱ روز بعد تماس گرفت و گفت برای با مهندس صحبت کردم و هر چه سریعتر باید خودمو برای مصاحبه برسونم و قرار شد قبل از حرکت به سمت اراک باهاش تماس بگیرم تا هماهنگی های لازم را انجام بدیم.
توی ترمینال دوباره با عمران تماس گرفتم تا بدونم رسیدم اراک ، کجا برم که عمران گفت مهندس برای کاری رفته دفتر شرکت تو تهران و تو بیا تهران منم از اراک حرکت میکنم بطرف تهران تا با هم بریم پیش مهندس.
بلیط اتوبوس اراک را با تهران عوض کردم و صبح رسیدم تهران و با عمران دوباره تماس گرفتم و گفت تو راه اراک-تهران هستش و چند ساعت دیگه میرسه تهران و باهام تماس میگیره کجا همدیگرو ببینیم. ساعت ۱۰ صبح عمران تماس گرفت و گفت بیا میدان صنعت من اونجا منتظرتم …
متن بالا قسمتی از اتفاقات برنامه ریزی شده برای وارد کردن من به شبکه هرمی کوئست اینترنشنال (QI) بود که در تازه ترین شگرد برای عضوگیری ، افراد را با وعده شغلی مرتبط با رشته تحصیلی و درآمدی بالا به تهران می کشانند.
پس از مشاهده اینگونه شگردها در جذب افراد در شهرستان ها توسط شبکه هرمی کوئست اینترنشنال (QI) تصمیم به نگارش مقاله ای در این زمینه جهت اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم بخصوص قشر جوان گرفتم چون یکی از دلایل اصلی گرفتار شدن در این شبکه های هرمی ، عدم آگاهی از نحوه و شگردهای عضوگیری اینگونه شبکه های هرمی می باشد .
در این مقاله سعی میکنیم شما را با نحوه عضو گیری-ماهیت و نحوه شناسایی افراد گرفتار شده در این شبکه هرمی (کوئست اینترنشنال (QI)) و راه های مقابله با آن بیشتر آشنا کنیم تا دیگر شاهد گرفتار شدن افراد بخاطر عدم آگاهی آنها در اینگونه فعالیت ها و شبکه ها نباشیم.

نحوه عضو گیری شبکه هرمی کوئست اینترنشنال (QI) و شبکه های هرمی مشابه
این سیستم ها برای عضو گیری هیچگاه اسمی از بازاریابی ، بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ نمی آورند . حتی اسم تهران را هم نمی آورند . بلکه شخص را بسته به حرفه ای که دارد جذب میکنند . مثلا کسی را که از کامپیوتر سر در می آورد به بهانه کار در یک شرکت کامپیوتری و کسی که جوشکار است را به بهانه کار در یک کارگاه جوشکاری آن هم در شهری مثل اراک یا زنجان (بغیر از تهران) با درآمدی بالا دعوت به کار می کنند.
اما چگونه او را به تهران میکشانند ؟ ابتدا با توجه به آموزش هائی که دیده اند او را کنجکاو میکنند . به این گونه که پس از تماس گرفتن با شخص مورد نظر از او درباره کارش میپرسند . بعد وقتی شخص کار و درآمدش را گفت به او می گویند ای بابا ، تو داری برای سیصد هزار تومان در ماه کار میکنی ؟ مسلما شخص با این حرف تحریک میشود و می پرسد مگر تو چکار میکنی و چقدر درآمد داری ؟ اینجاست که شخص نتورکر با توجه به بیوگرافی و شناختی که از شخص دارد او را کنجکاو میکند و مثلا به او میگوید من در ماه هفتصد هزار تا یک میلیون تومان حقوق میگیرم و تازه بیمه هم هستم .
حال شخص به راحتی فریب میخورد و از دوستش می خواهد که اگر امکان دارد برای او هم کاری شبیه کار خودش دست و پا کند . اینجاست که شخص نتورکر از فالو (Follow) شکم سیری استفاده میکند و به او میگوید قول نمیدهم ولی اگر شد با مهندس صحبت میکنم . ( درباره فالو و انواع آن در ادامه توضیح می دهیم )
پس از چند روز با او تماس میگیرد و بعد از منت گذاشتن سر او می گوید با مهندس صحبت کردم و قبول کرد که تو را ببیند . باید مثلا به اراک بیایی تا با مهندس صحبت کنی . بعد وقتی شخص خواست راهی اراک شود سر بزنگاه با او تماس می گیرد و می گوید مهندس رفته تهران و من هم مجبور شدم با او بروم . تو هم به تهران بیا و مهندس را ببین از آنجا با هم به اراک می رویم . این نحوه کشاندن اشخاص درون دام شرکت های هرمی که یکی از آنها کوئست اینترنشنال (QI) است ، می باشد .
فعالان کوئست اینترنشنال (QI) و دیگر شرکت های هرمی پس از اینکه در تهران نتوانسته اند مشتری جذب کنند ، به شهرستان ها روی آورده اند تا فریب خوردگان به هر شیوه ممکن هفت هشت میلیون تومان تهیه کنند و در تهران ساکن شوند و خود افراد دیگری را به بهانه کار به تهران دعوت کنند به امید اینکه این روند ادامه یابد و آنها به آرزوهای مادی خود برسند.
آنها همینطور در تهران می مانند بدون اینکه بدانند بسیاری از وعده ها و حرف هایی را که خود می زنند یا به آنها زده شده دروغ است و واقعیت ندارد.
فعالان کوئست اینترنشنال (QI) جزوه هایی دارند که جواب همه سوالات و ابهامات را در آن می نویسند تا وقتی کسی را دعوت کردند و سوالات و ابهاماتی را پرسید حاضر جواب باشند. آنها حتی وقتی می خواهند با دوستان خود تلفنی حرف بزنند و دعوتشان کنند. متن را از قبل می نویسند تا هنگام حرف زدن جدی و مصمم جلوه کنند.
اما این فعالیت آن گونه که در ابتدا گفته می شود جلو نمی رود ، یک تا دو سال طول می کشد آن وقت می بینند با این همه زمان از دست رفته و دور از خانه بودن حتی اصل پول را هم به دست نیاورده اند چه برسد به سود آن.
معلوم نیست چگونه می خواهند هفت هشت میلیون قرض گرفته شده را پس دهد؟ در برابر این سوال خانواده در شهرستان که درآمد کارکردن در تهران کجا رفت هم جوابی وجود ندارد.

حقایقی درباره کاتالوگ و جلسه پرزنت یا معرفی در کوئست اینترنشنال (QI)
*در ابتدای جلسه پرزنت ، از یک کالای مصرفی مانند تلویزیون مثال می زنند ، اما از کالاها یا خدمات کمپانی کوئست اینترنشنال (QI) مثالی نمی زنند و با این کار ذهن فرد را به سمت مزیت های نتورک سوق می دهند.
*در جلسه پرزنت کمی هم در مورد شرکت های هرمی صحبت می کنند و قصدشان از این صحبت این است که در همان ابتدای کار ، خودشان را از شرکت های هرمی جدا کنند و حتی در آخر صحبتشان هم از فرد می پرسند که با توجه به اطلاعاتی که من در مورد شرکت های هرمی دادم ، آیا شرکت ما هرمی است؟
اما اصل قضیه: با این کار فرد خودش اقرار می کند که این شرکت هرمی نیست و حتی به فکرش هم در مراحل بعد، در این مورد سؤالی پیش نمی آید.
اما افراد نمی دانند که کار کوئست اینترنشنال (QI) هم یک کار هرمی زیرکانه است . در واقع آنها تورهای مسافرتی را در ایران و کشورهای هم سطح ما می فروشند که تقریبا ۹۸% مردم نمی توانند از این تورهای مسافرتی استفاده کنند ، پس کمپانی هزینه خرید آن ۹۸% را به راحتی صاحب می شود و اگر هم کسی پیدا شد و خواست یک سال از آن استفاده کند ، شرکت برایش کاری ندارد و آن را رزرو می کند (یعنی به جای آنکه فرد رزرو کند ، کوئست اینترنشنال (QI) برایش رزرو می کند)
بزرگترین حیله ای که در جلسه پرزنت یا معرفی زده میشود به شرح زیر است:
از فرد می پرسیند که فکر می کنی در چه مدت می توانی فقط و فقط ۲ نفر را به سیستم معرفی کنی و فرد که هنوز هیچ تجربه ندارد یک مدت در حدود یک ماه را تخمین می زند و با استفاده از حرف خود فرد به او پورسانت های ماهانه او را می گویند .
ماه اول۵۰۰ دلار، ماه دوم ۱۰۰۰ دلار، ماه سوم ۲۰۰۰ دلار و در آخر مجموع پورسانت های او را تقسیم بر۱۰ ماه می کنند و می گویند تو به طور متوسط تا بازنشستگی ماهانه ۱۳ میلیون تومان در آمد داری و بعد می گویند بیا بدبینانه تر حساب کنیم ، اصلا تو ۲ ماهه و تمام مجموعه ات ۲ ماهه ، ۲ نفر خودشان را بیاورند ، تو ماهانه به طور متوسط ۵/۶ میلیون پورسانت می گیری و حتی اگر ۴ ماهه ۲ نفر خودت را بیاوری و مجموعه ات هم همین طور ، تو ماهی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان پورسانت می گیری .در اینجا از فرد می پرسند آیا کاری در بیرون سراغ داری که ماهانه اینقدر حقوق داشته باشه؟ و فرد که کاملا هیجان زده شده ، می گوید نه . تمام افراد پیش خود در این قسمت حساب و کتاب می کنند که اگر بدبینانه هم کار کنم ماهی ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان پورسانت می گیرم ، آنها برای برانگیختن حس طمع ورزی فرد پا را از این هم فراتر گذاشته و می گویند شرکت هنگامی که زیر مجموعه هایت به تعداد خاصی رسید دیگر برای شما درآمد ثابت ۲۰ میلیون تومان در ماه را در نظر میگیرد و شما میتوانید در این هنگام از فعالیت در شرکت خارج شوید اما شرکت ماهانه ۲۰ میلیون تومان در ماه به حساب شما واریز میکند و رسیدن به درآمد۲۰ میلیون تومان در ماه نیز با فعالیت ۱ ساله در سیستم محقق می گردد ، در صورتی که نمی داند فقط روی کاغذ چنین است.
آنها با این کار دقیقا در باغ سبز را به شما نشان می دهند و فرد در حالی که گیج شده ، یک کار بزرگ و پر درآمد را در مقابل خود می بیند اما نمی فهمد که این کار یک حیله روانشناسی برای تاثیر بر ضمیر ناخودآگاه است.
به تمام پرزنتورها گفته می شود که باید پرزنت خود را در ۴۰ دقیقه تمام کنند. یعنی این همه اطلاعات فقط در ۴۰ دقیقه به فرد داده می شود و فرد یک بمباران اطلاعاتی می شود( تمام این تاثیرات بر ضمیر ناخودآگاه انسان است)

بیشتر بخوانید
کلاهبرداری از نوع ایرانی!

چرا من پرزنت با معرفی می شوم ؟
وقتی دوست یا آشنای شما وارد شرکت های هرمی کوئست اینترنشنال (QI) شد در یکی از قسمت های آموزشی باید لیستی از دوستان و آشنایان و اقوامش را بنویسد . به او گفته می شود تمام کسانی رو که می شناسد (حتی کسی را که در خیابان می بیند و به او سلام می کند) را بنویسد. تمامی این اسامی در لیستی قرار می گیرد و سپس اعتبار آن شخص با طرح این سوال که ” فکر کن که به زندان افتادی . این شخص که اسمش رو نوشتی در قبال شنیدن خبر دستگیری تو چه عکس العملی نشون می ده ؟” محاسبه و سنجیده می شود.
۱) اگر از شنیدن خبر خوشحال می شه = اعتبار ۱
۲) اگر این خبر براش مهم نباشه = اعتبار ۲ ( اعتبار ۲ کسانی هستند که شما را می شناسند اما در حد سلام و علیک )
۳) اگر به طور مستقیم تلاش نکنه و مثلا بگوید من فلان آشنا دارم که می تواند کمک کند = اعتبار ۳
۴) کسی که به جز کمک مالی هر کمکی که از دستش بر بیاد انجام می دهد = اعتبار ۴ (معمولا دوستان نزدیک اعتبار ۴ هستند )
۵) کسی که اگر امکانش باشد حاضرهست خودش به جای شما به زندان بیاد = اعتبار ۵ (معمولا پدر و مادر و خانواده ی درجه یک اعتبار ۵ هستند و برخی از دوستان خیلی صمیمی)
البته برای اولویت بندی جهت پرزنت یا معرفی شدن شما عوامل دیگری نیز دخیل می باشد ، عواملی مانند بیکاری شما ، نیاز مالی شما ، شرایط روحی و روانی و …
بررسی ها نشان داده بیشترین افراد پرزنت یا معرفی شده از دوستان دوران تحصیل و دانشگاه یا خدمت سربازی می باشند.
خوب وقتی شما پرزنت می شوید یکی از اعتبارهای ۱ تا ۵ شخص معرف هستید ، اگر خانواده ی نزدیک یا یکی از دوستان صمیمی شما را معرفی کرده بدانید که شما اعتبار ۴ یا ۵ او هستید و کار سختی را برای نه گفتن به او در پیش رو دارید و اگر یکی از دوستان نچندان نزدیک شما بود بدانید شما اعتبار ۲ یا ۳ او هستید.

نمونه ای از لیست افراد دعوت شده در کوئست اینترنشنال (QI)
نمونه ای از لیست افراد دعوت شده در کوئست اینترنشنال (QI)

این جملات تکراری در همه‌ی شرکت‌های هرمی و شبکه‌ای استفاده می‌شود. فریب این‌ها را نخورید:
* این موضوع از نظر شرعی اشکالی ندارد؛ ما استفتا کرده‌ایم.
* حضرت آیت الله فلانی (هرکدامشان یکی را می‌گویند!) کسب در‌آمد از این سیستم را کاملا حلال دانسته‌ است.
* ما چندین سال است که این کار را انجام می‌دهیم اما سیستم قضایی با ما برخورد نکرده است؛ پس از نظر قانونی هیچ اشکالی ندارد.
* دولت به ما اعلام کرده است که اگر تبلیغ علنی نکنیم ، با ما کاری ندارد.
* شرکت ، به دولت مالیات می‌دهد ؛ پس کار ما قانونی است.
* ما چندصد (یا چندهزار) دفتر در تهران داریم ؛ اگر کار ما غیر قانونی بود، اینقدر رشد نمی‌کردیم. (برای القای درستی این حرف شما را به چندین آفیس می برند)
* افراد معروفی در این سیستم عضو هستند؛ اگر سیستم نقصی داشت، این‌ها عضو نمی‌شدند.
* برادر یا پدر و فرزند من هم در این سیستم عضو شده است ؛ اگر مشکلی وجود داشت که من این‌ها را عضو نمی‌کردم.
* همین الان می‌توانید با ۱۱۰ تماس بگیرید و آدرس این‌جا را به آن‌ها بدهید. خواهید دید که هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
* علت برخورد با شرکت‌ها و سیستم‌های مشابه، مسائل منکراتی و مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی بوده است.
در چنین شرایطی به هیچ وجه رودربایستی نکنید. اگر به شما گفتند: “یعنی شما می‌گویید که من دروغ می‌گویم یا مال حرام می‌خورم؟”، صراحتا بگویید من اطلاعات زیادی درباره شما ندارم و عقل حکم می‌کند به سادگی اعتماد نکنم.

در صورتی که صبح پرزنت شده باشید ، بعدازظهر و اگر شب پرزنت شده باشید ، فردا صبح آفیس گردی شروع میشود و آفیس گردی در مرحله اول برای اینست که به فرد فرصت هیچگونه فکر کردن درباره کار را ندهند و در آن آفیس ها دوباره او را بمباران اطلاعاتی کنند و هم با نشان دادن تعدادی از آفیس ها و افرادی که در آن ها فعالیت هرمی می کنند کار خود را جدی ، بزرگ و فراگیر و قانونی جلوه دهند.
افرادی که وارد کوئست اینترنشنال (QI) می شوند ، دارای دفترچه ای هستند که اهداف خود پس از رسیدن به درآمد ۲۰ میلیون تومان در ماه ، فعالیت زیر مجموعه ها ، فعالیت های روزانه که توسط بالاسری ها برای آن ها تعیین شده است و … را در آن یادداشت می کنند که البته همه اینها تنها برای سرگرم کردن آنها می باشد.


نمونه ای از اهداف یکی از فریب خوردگان کوئست اینترنشنال (QI)

انواع فالو (Follow)
نتورکرها برای در دام انداختن و گرفتار کردن هر کسی روش خاص خودش را به کار میبرند چون جواب کلیه سوالهائی که پرسیده میشود در جزوات آموزشی آنها آمده است . مثلا فالو اعتقادی که در مورد کسی که چند روزی کار را دیده و مخ زنی های اولیه روی او صورت گرفته بکار میرود . به این صورت که از یکی از بچه های آفیس که زندگی شخصی ملالت باری دارد می خواهند تا کلیه مصیبت های زندگیش را برای شخص تازه وارد تعریف کند و در پایان هم بگوید زندگی اینجاست ، بیرون کی این همه صفا و صمیمیت میدیدی؟ بیرون کی جرات میکردی با کسی درددل کنی؟ اگر هم با کسی درد دل میکردی شاید همون موقع چیزی نمیگفت اما پشت سرت حتما مسخره ات میکرد ، اما اینجا چی؟ نه کسی به کسی میخندد ، نه کسی به کسی حسودی میکند ، و در پایان هم مدام تکرار میکند ببین کجا آمدی . این فالو فالو اعتقادی نام دارد که منظور از آن بیان اعتقاد اشخاص به این کار است .
نوع دیگر فالو ، فالو اتحادی نام دارد و مخصوص TC دارهاست (کسانی که با پرداخت مبلغ ۷.۵ میلیون تومانی وارد سیستم شده اند و در سایت شرکت ثبت نام کرده اند) به این صورت که از بچه های آفیس بطور نامحسوس میخواهند که با هم درد دل کنند تا رفاقت بین آنها قویتر شود و مبادا آنها به کار شک کنند.
فالو خاک بر سری (این اصطلاحی است که آنها بکار میبرند) : این نوع فالو مخصوص بچه پولدارهاست . بدین صورت که در طول معرفی کار مدام طوری که به شخص برنخورد میگویند خاک بر سر کسی که بخواهد تا آخر عمر سر سفره پدرش نان بخورد ، بد بخت اون کسی که پول تو جیبیش رو باباش بده و از اینجور حرف ها آنقدر میزنند تا اون بچه پولدار هم تصمیم بگیره وارد کار آنها بشود.
فالو ویژن : برای همه افراد تازه وارد و حتی TC دارها بکار میرود . اما چگونه؟ بالاخره هر کس به چیزی عشق می ورزد ، یکی به اسب ، یکی به موتور ، یکی به ماشین ، یکی به همسر ، یکی به معنویات و… آنها با توجه به روحیات اشخاص به آنها می گویند که آیا دوست نداری فلان ماشین را داشته باشی؟ آیا دوست نداری برای همسرت فلان چیز را بخری؟ آیا دوست نداری به دیگران کمک کنی؟
فالو شکم سیری در مورد کسانی بکار میرود که چند روزی برای دیدن کار وقت گذاشته اند ولی هنوز مایل به پذیرفتن آن نیستند . به این صورت که به شخص میگویند ما کار را به تو معرفی کردیم و هیچ ناراحت نمیشویم اگر وارد کار ما نشوی و اگر تو نیایی نفر بعدی الان در اتوبوس دارد میاید ولی یادت باشد شانس در هر خانه را یکبار بیشتر نمی زند . از ما گفتن …و اینقدر میگویند تا شخص شک کند که آیا این همان کاریست که دنبالش بودم.
فالو سرکوب اجتماعی : یکی از مهمترین فالوهائی که در شرکتهای هرمی مورد استفاده قرار میگیرد به این صورت است که به شخص میگویند شما یک ملخ را فرض کن در حالت عادی ممکن است چندین متر بپرد اما همین ملخ را به مدت یک هفته در زیر یک لیوان قرار بده . پس از یک هفته لیوان را از روی سر او بردار متوجه میشوی که نمیتواند بیش از ارتفاع لیوان بپرد .ما در جامعه مان به همین شکل سرکوب شده ایم . یعنی به ما یاد داده اند که نمیشود شما در یکماه بیش از نهایتا هفتصد هزارتومان درآمد داشته باشی . به همین دلیل وقتی شرکتی بگوید من هفته ای پنج میلیون تومان به بازاریاب های خود میدهم باورش کمی سخت است . ولی واقعیت این است که چون ما پول را به دلار میگیریم و به ریال خرج میکنیم این کار برای ما ارزش دارد.
فالو عدم قبول کار : این فالو موقعی استفاده میشود که ببینند شخص دلایل منطقی برای نپذیرفتن کار میاورد . به این گونه که به شخص میگویند ۳ نفر وارد کار نمیشوند : اول کسی که معتاد باشد دوم کسی که بترسد و سوم کسی که خود را بالاتر از دیگران ببیند . با این روش به شخص میفهمانند که تو ترسو نیستی معتاد هم نیستی پس خودت را بالاتر ازدیگران می بینی .خودت را به خواب نزن و از فرصت پیش آمده استفاده کن.
فالو بزرگ کردن کمپانی : در این فالو تا میتوانند از کمپانی کوئست تعریف میکنند . به این صورت که کمپانی کوئست جز پنج غول نتورک دنیاست ،این کمپانی عضو هیئت مدیره سازمان تجارت جهانی می باشد! برای همین دولت مستقیم با آن مبارزه نمی کند و همیشه میگوید شرکتهای هرمی و جرات نمی کند مستقیما اسم کمپانی کوئست رو بیاورد.
پول قرض گرفتن (فالو مالی  – Follow Money )
تا حالا شده یکی از دوستانتان با شما تماس گرفته و پول قرض بگیرد ؟
دوستتان با شما تماس گرفته و خیلی سریع جملاتی مثل جملات زیر را بیان می کند :
– سلام برای کاری (رهن خوابگاه برای استخدام در شرکت – خرید سهام جهت استخدام در شرکت و …) باید ۵ میلیون تومان جور کنم ، الان ۵/۴ میلیون تومان جور کرده ام و برای ۵۰۰ هزار تومان بقیه روی تو حساب کرده ام.
– شماره حساب را برات اس ام اس می کنم
– من کارم گیر افتاده خیلی لنگه پولم
– ۵۰۰ هزار تومان تا فردا بریز به حسابم
– روت حساب می کنما ، جبران می کنم
تمام حرفهای بالا در ۲ یا ۳ دقیقه زده میشود و شما اصلا فرصت نمی کنید جواب منفی بدهید بعضی هاشون آنقدر این کار را حرفه ای انجام میدهند که شما اصلا فرصت تصمیم گیری پیدا نمی کنید و تمام فکر و دهنتان به سمت اینکه برای او پول تهیه کنید ، معطوف می شود .
توجه : این نوع زنگ زدن به فالو مالی معروف است و حتما با تلفن انجام می شود و یکی از شگردهایش اینگونه است که دوستتان از پشت تلفن یک نوع حس نیاز شدید رو به شما القا می کند که بعضی مواقع باعث دلسوزی شما میشود و شما را وادار می کند بدون فکر کردن حرفهای او را عملی کنید.
افراد برای ورود به سیستم کوئست اینترنشنال (QI) باید مبلغ ۵/۷ میلیون تومان بپردازند و حتی افرادی که تمکن مالی تامین این مبلغ را دارند نیز مجبورند این مرحله را بگذرانند با این توجیح که باید این مرحله را بگذرانی و آموزش ببینی تا بتوانی به زیر شاخه های خود که ممکن است تمکن مالی تامین آن را نداشته باشند ، این مرحله را آموزش دهی.
ولی چرا آن ها حضورا تقاضای پول نمی کنند ؟
* چون ممکن است شما با سوالهایتان که این پول رو برای چه کاری لازم داری آن ها را گیر بندازید.
* از پشت تلفن راحت تر میشود حس نیاز را القا کرد ولی رو در رو و حضوری شاید نتوانند به خوبی این کار را انجام دهند.
* در فالو مالی ، شخص برای قرض کردن پول باید حداقل به ۴۰ نفر زنگ بزند ، اما اگر بخواهد این کار را حضوری انجام بدهد شاید هفته ها طول بکشد تا پیش همه ی افراد برای قرض برود ، ولی با تلفن می تواند در یک روز به همه زنگ بزند.
لازم به ذکر است تنها بخشی از هزینه ورود به این سیستم آن هم به واسطه فعالیت فرد از طریق قرض کردن از دوستان تامین میشود و قسمت اعظم آن (۶-۵ میلیون تومان) با درخواست از خانواده تامین می شود.

بیشتر بخوانید
هر چیزی که نیاز دارید درباره کروناویروس بدانید

چند نکته برای شناسایی اعضای کوئست اینترنشنال (QI) و مقابله با آن ها:
١. اگر یکی از دوستانتان با شما تماس گرفت و خواست پول قرض بگیرد و جملاتی مثل جملات زیر را بیان می کند :
برای کاری (رهن خوابگاه برای استخدام در شرکت – خرید سهام جهت استخدام در شرکت و …) باید ۵ میلیون تومان جور کنم ، الان ۵/۴ میلیون تومان جور کرده ام و برای ۵۰۰ هزار تومان بقیه روی تو حساب کرده ام ، به او شک کنید و سعی نمایید با دوستان مشترکتان تماس بگیرید و ببینید آیا از آنها نیز چنین تقاضایی نموده است؟
پس از اطمینان از این امر تمام تلاش خود را به عنوان یه دوست جهت جلوگیری از عضویت او در این سیستم بکار ببندید ، چون اکنون در مرحله فالو مالی میباشد و بصورت رسمی عضو سیستم نشده و پولی پرداخت نکرده پس میتوان با اطلاع به خانواده و دیگر دوستان مشترک مانع فرو رفتن او در این باتلاق شد.
٢. اگر یکی از دوستانتان با شما تماس گرفت و از شما برای کاری با درآمد بالا در شهرهایی مانند اراک-زنجان و … (بغیر از تهران) دعوت کرد باید به این تماس شک کرد و سعی نمایید درباره دوستتان از طریق دوستان مشترکی که دارید کسب اطلاع نمایید و ببینید با آنها نیز چنان تماس هایی داشته یا آنها چیزی درباره فعالیت او در شرکت های هرمی نشنیده اند؟
٣. اگر به هر دلیلی دعوت دوستتان قبول کردید و به تهران مراجعه کردید ، توجه نمایید اگر دوستتان بعد از ملاقات اول با شما , شما را به سمت قسمت هایی از تهران مثل سعادت آباد, جنت آباد, ستار خان, پونک, سیدخندان, فاطمی و . . . برد بدانید که دارید به سمت آفیس حرکت میکنید. و از همانجا راهتان را عوض کنید و برگردید و غصه پول بلیطتان را نخورید .
۴. اگر به هر دلیلی دعوت دوستتان قبول کردید و رفتید و فهمیدید که فعالیت هرمی بوده است باید راه دیگری را به کار بگیرید که خود را خلاص کنید ؛ آنها در ابتدا به شما می گویند که شما فقط ۳ روز آمده اید تا کار ما را ببینید و اصلا قرار نیست این کار را انجام بدهید اما وظیفه تمام افراد آفیس در این ۳ روز تاثیرگذاری بر روی ذهن شماست. شما باید سعی کنید که خود را نسبت به کار بی تفاوت نشان دهید و هر چه خواستند با احساسات شما بازی کنند خود را بی تفاوت نشان دهید و سعی کنید که همان روز اول از آنجا بیرون بیایید.گاهی اوقات فردی که شما را دعوت کرده است برای اینکه بتواند شما را در محل آفیس نگه دارد به شما می گوید که شما کار را ببین و اگر بعد از ۳ روز کار بدی بود من هم بیرون می آیم و با بله گفتن شما فرصت مناسبی پیدا می شود که کاملا روی ذهن شما کار کنند و چون شما دلتان برای دوستتان میسوزد دایما سوال می پرسید اما اینها همه برای این است شما آنجا بمانید.
۵. یکی از مهمترین دلایل فریب افراد دعوت شده عدم اطلاع به اطرافیان از کاری که میخواهند انجام دهند ، بطور مثال در صورتیکه با یک دوست مشترک درباره کاری که دوستتان شما را دعوت نموده مشورت کنید ، شاید او از عضویت دوستتان در شبکه های هرمی مطلع بوده و شما را از افتادن در دام آگاه نماید.
۶. در صورتیکه خانواده ها از فعالیت فرزندشان در شرکت های هرمی مطلع شده اند باید تمام شرایط را برای ترک هر چه سریعتر فرزندشان از گرداب شرکت های هرمی مهیا کنند ، زیرا یکی از شگردهای شرکت های هرمی برای وفاداری اعضا به سیستم ؛ القای این امر می باشد که شما تمام پل های پشت سرتان را خراب کرده اید و آن بیرون کسی منتظر شما نیست و هر چه میخواهید باید در اینجا بدست آورید.

پیامدهای عضویت در شبکه های هرمی:
١. آبرو و اعتبارتان که شاید تنها سرمایه یک جوان باشد ، در خانواده و بین دوستان و آشنایان از دست می دهید.
٢. اگر اعتقادی دارید ، آن را بواسطه فریب دادن دیگران و دروغگویی هایتان از دست میدهید.
٣. ضربه اقتصادی به خود و خانواده و اطرافیانتان وارد می کنید.
۴. بهترین سال های عمرتان را صرف کاری بیهوده می کنید.

و سخن پایانی پنیر مجانی فقط در تله موش پیدا می شود

در صورتیکه فکر میکنید خواندن این مقاله می تواند از گرفتار شدن افراد بیشتری در شبکه های هرمی جلوگیری نماید ، لطفا این مقاله را در سایت ها و انجمن ها و … درج نمایید تا همه از آن استفاده نمایند

73 دیدگاه برای “درباره کوئست اینترنشنال (QI) چه می دانید؟

  1. پلیس آگاهی ۹ نفر از فعالان شرکت هرمی موسوم به کیونت را دستگیر کرد.

    سرهنگ جهانگیر تقی پور ، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با انجام اقدامات ویژه پلیسی، کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی تهران بزرگ موفق به شناسایی مخفیگاه و محل فعالیت ۹ نفر از فعالان شرکت هرمی موسوم به کیونت در محدوده خیابان استاد معین شده و طی یک عملیات پلیسی هر ۹ نفر آنها را دستگیر و به پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند. تقی پور درباره فعالیت این شرکت گفت: شرکت کیونت در واقع همان شرکت هرمی موسوم به گلدکوئیست است که با تغییر عنوان و رویه این بار تحت عنوان استخدام در شرکت های دولتی و معتبر اقدام به جذب اعضای عمدتا جوان کرده بود. به گفته وی اعضای فعال در این شرکت در ادامه و به بهانه عدم امکان استخدام ، اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه‌ای تشویق کرده و طی چندین جلسه آموزشی نهایتا به بهانه واهی خرید تورهای مسافرتی خارجی از افراد مبالغی میان ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان دریافت می‌مردند و پس از دریافت این مبالغ آنها را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضای خانواده می‌کردند تا زمینه ادامه فعالیت خود را فراهم کنند.

    منبع: http://akharinkhabar.ir/social/4718742

  2. سلام . کاملا مستند و مبتنی بر واقعیت است.
    من در شرایط کاملا مشابه گیر افتادم. 
    یکی از مسائلی که ذکر نشد اینه که وسایل همراه افراد رو به بهانه های مختلف گرویی میگرند که فرد نتونه سریع جدا بشه. سه روز اونجا بودم که واقعا بدترین روزای عمرم بود. هیچوقت این اشتباه رو نکنید حتی اگه برادرتون دعوتتون کرد

  3. با سلام من هم اتفاقا دقیقا قبل از تعطیلات سیزده فروردین توسط یک نفر دعوت به کار شدم
    اتفاقا گفتن ساعت هشت شب تهران باش من هم با خوشحالی ساک جمع کردم بعد از چهارده ساعت،طول مسیر رسیدم بعد از رسیدن و کلی معطل شدن و تماس گرفتن و جواب نگرفتن خودشان تماس گرفتن گفتن بیا میدان آزادی از اونجا میام دنبالت باز مجدد بعد از کلی معطل شدن زنگ زدن با ماشین خطی یا اتوبوس بیا فلان جا ایستگاه آخر پیاده شو
    ساعت حدود ده شب رسیدم و شب اول تو ی پاساژ با ی نفر که به قولی مهندس بود و مسئول نیروی انسانی صحبت کردم و ایشان گفت پانسیون آماده است میتوانید استفاده کنید تا فردا صبح دوره آموزشی شما شروع بشه
    صبح بعد از خوردن صبحانه دوره ها با نشون دادن کلیپ و فیلم و کتاب شروع شد همین موضوع ادامه داشت تا روز سوم که بعد از تایید نصف و نیمه من داستان برا من مشخص شد که نام قدیم همون گلدکوییست هست
    بعد از مخالفت من سعی کردن هر طور شده من رو نگه دارن و واقعا سه روز خیلی بدی بود نه میشد از خونه بری بیرون و نه خونه جایی بود که موبایل آنتن بده فقط تو بعضی قسمت هاش میشد استفاده کنی و خلاصه تعطیلات سیزده بدر کنار ی مشت آدم های رویا پردازی که میخوان یک تا چهار سال به یک آدم با درآمد میلیاردی برسن
    واقعا از کسانی که نظر من رو میخونن اگر با تماس کسی روبرو شدین حتما ازش در مورد کار سوال کنین و اسم شرکت و مشخصات بگیرین و اگر دیدین که از دادن مشخصات دارن طفره میرن حتما شک کنین و گول نخورید چون تو دام افتادین و یک کرایه رفت و برگشت و هزینه جا خواب به اصطلاح خودشان پانسیون رو از جیب باید بذارین
    ممنون از خوندن نظر من

  4. من سال ۸۸ به دام این شرکت افتادم میخام بگم این شرکت کلاهبرداره هر کسی هم بحثی داشته باشه من در خدمتم.اگه کسی اطلاعاتی در رابطه با شکایت از این شرکت و باز پس گیری پول داره به من ایمیل بزنه.

  5. سلام به همه هموطنان عزیز
    من حدودا ۱۰سال پیش وارد این کارشدم.متاسفانه همانطور که در اول و مقدمه نتورک گفته شده …اینه که ..این کاربرای همه است. ولی همه برای این کار نیستند و یکی از مشکلات نتورک اینه که هرکسی رو وارد میکنن…نتورک دراصل یک کار پاره وقته و اینجور نبست که تمام زندگی رو رها کنی و به عنوان یه شغل ثابت بهش نگاه کنی.که متاسفانه در مملکت مابه علت بیکاری و بی شغلی زیاد و شغلهای کم درامد همه به این کار به چشم یه کار ثابت و پردرامد میبینن و ازاونجاییکه سود و درامد اینکار زمان بر هست کسانی که وارد میشن انتظار درامد فوری و بالا دارن که باتوجه به شرایط نتورک و سود دهی زمان بربه خواستشون نمیرسن و چون اکثرا افراد بیکار وارد این بیزینس میشن و پشتیبانی مالی ندارن و به چشم شغل اول بهش نگاه میکنن قطعا افسرده میشن و ازاین کار دلسرد شده و همین باعث ریزش و ادامه پیدانکردن گروه میشه …همونطور که گفتم نتورک یک بیزینس زمان برهست و نیازی به افیس و تجمع گروهی نداره هرکسی درهرشغلی که داره میتونه ضمن کار اصلیش به این بیزینس بپردازه درخونه خودش کنارخانواده و حتی در سرکار در زمان استراحت …پس میبینیم که نتورک مشکلی نداره و متاسفانه تو ایران به اشتباه و سبک خانه و گروهی و افیس باعث شد که مشکلاتی بوجود بیاد و پلیس هم اقدام به جمع اوری این نت شدن…جمع شدن گروهی در خانه های اجاره ای اونم درگروهای ۲۰نفری یا بیشتر که مقبول هیچ اهالی محله ای نبود و بدترین شکل ورود هرادم بیسواد و ورود روستاییان بود.که اصلا نمیتونستن بیزینس و تجربه کار بازاریابی رو بفهمن ودرک کنن…این افراد نه تنها نمیتونستن تواین کار پیشرفت کنن بلکه بعدازمدتی باعدم نتیجه روبرو میشدن و بخاطر نداشتن درامد برای مخارج خانواده و عدم کسب درامد فوری ازاین کار به ستوه اومده و به شهرخود برمیگشتن و چون خودشون نمیتونستن نتیجه بگیرن اینکار و یه کلاهبرداری میدونستن و به همین دلیل باعث دلسرد کردن بقیه و ریزش بقیه افراد و یاس ونامیدی در بقیه میشدن…به نظر من خود نتورک مخصوصا شرکت گلدکوئست هیچ مشکلی ندارن و سیستم کاربیزینسشون خیلی حساب شده و منطقی بود…وتنها ایرادش اینه که هر کسی وارد این بیزینس نباید بشه…

  6. اتفاقا چند وقت پیش یک دوستی با من تماس گرفت و گفت با پارتی وارد یک شرکت شدم (حتی اسم شرکتم گفت و رفتم تحقیق کردم دیدم واقعا وجود داره) و به من پیشنهاد استخدام داد..البته دم اخری گفتن شرکت با اینکه استان دیگس اما شما باید بیایید دفترمرکزی تهران
    رسوندم تهران خودمو. خواستم از نقشه گوگل برم دفتر مرکزی همین شرکتی که گفتن ، که تلفن زنگ خورد رفیقم گفتم از رو نقشه دارم میام. گفت نه شرکت دفتر های زیادی تو تهران داره اونجا نه.. خلاصه یک نقطه خیلی دوری تو تهران گفتن بیا که چند ساعت طول کشیدم رسیدم ساعت ۲ونیم ظهر رسیدم دیدم رفیقم و طرف که بهش میگفت مهندس اومده اونجا.
    حالا نگو این بی شرفا نقشه ریختن با این نقطه دور من دیر برسم و هی بگن کاری نمیتونیم برات بکنیم و من بیوفتم به التماس و اونا قبول کنند.
    هیچی بعدش رفتیم یک پارک بزرگ تو تهران منطقه سعادت اباد نشستیم منتظر مهندس دیگه که بیاد و از نزدیک صحبت کنه، باورتون نمیشه چطور از حفظ و روون کلمه میچید و مغز منو معطوف به خودش کرده بود..
    با همه حیله های سخن وری و روانشناسی
    مثلا یکیش بعد از ۱۰ جمله یک سوال میکرد از من ذوباره حرف میزد
    مثلا میگفت میدونی فرق شرکت با کمپانی چیه؟ باز ادامه میداد…
    تا اینکه اخرش گفت شرکت نیروهاشو گرفته شمارو هم با رو انداختن دوستت و مهندس ما قبول کردیم وگرنه رویه شرکت این طور نیست..
    و بعد از یک داستانایی روز دوم زدم بیرون…
    کلا همون افیس تو یک خونه مسکونی برای پایان دادن کافی بود!!!
    متاسفم برای دوستم که این همه دروغ گفت به من لمیدوارم به زمین گرم بخوره! چون همش شما به اعتماد دوستت ادامه میدی
    این فالو منت گذاشتن و فالوهایی هم که گفتید هنوز هم استفاده میکردند.
    خدا لعنتشون کنه واقعا

  7. سلام اقایون لطفا مراقب باشید همه مطالب عین واقعیت هست منو عین همین مسعله کشوندن تهرون نتونستن قانع کنن فقط یه بلیط رفت و برگشت ضرر کردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *