قول آغاز دیتاسنتر ملی تا روزهای دیگر

ضعیفمتوسطخوبعالیمحشر (نظرت چیه؟)

دیتاسنتر ملیمعاونت شرکت ارتباطات زیرساخت، از میزبانی اینترنت توسط دیتاسنتر ملی و عدم نیاز به سرورهای خارجی خبر داد و گفت:‌«با آغاز به کار دیتاسنتر ملی، میزبانی استفاده از اینترنت را شرکت ارتباطات زیرساخت انجام خواهد داد و دیگر نیازی نیست برای استفاده از آن به سایت خارج از کشور وصل شویم و متقاضیان می‌توانند از طریق دیتاسنتر ما اطلاعات را دریافت کنند.»

معاون فناوری ‌ارتباطات شرکت ارتباطات زیرساخت از اتمام ارزیابی شرکت‌های متقاضی برای ارائه دیتاسنتر ملی تا چند روز آینده خبر داد.

محمدعلی آریانیان در گفتگو با ایسنا اظهار کرد که‌RFP‌ این پروژه تهیه شده و کار شرکت‌هایی که قرار بود در این زمینه ارزیابی شوند، به اتمام رسیده و مجوز شرکتی ‌که قرار است این کار را انجام دهد تا حدود ۱۰روز آینده ارائه و فعالیتش آغاز می‌شود. ‌وی با بیان این که در حال حاضر حدود چهار شرکت خصوصی در این زمینه فعالیت می‌کنند، گفت: «این دیتاسنتر محوطه و جایی را به هر سازمانی اختصاص می‌دهد و آن سازمان می‌تواند با استفاده از این فضا دیتای خود را آنجا ذخیره کرده و هرگونه تبادل اطلاعات را از طریق ما انجام دهد».

معاون فناوری ارتباطات شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: «سازمان‌هایی که اطلاعات محرمانه دارند نیز با استفاده از این دیتاسنتر می‌توانند اطلاعات خود را دریافت کنند و این کار با امنیت بیشتری صورت گیرد».

محصولات بخش فروشگاه

آریانیان افزود: «شرکت ارتباطات زیرساخت چندی پیش نیازهای سازمان‌ها را در این زمینه دریافت کرده و در این زمینه اطلاعات مورد نیاز را در اختیار داریم».

بیشتر بخوانید
ديکشنري فارسي در فایرفاکس

حال باید منتظر ماند و دید که سرویس‌هایی که دیتاسنترهای داخلی ارائه می‌کنند، در مقایسه با سرویس‌های فعلی میزبانی فضای وب، قابل رقابت است یا خیر؟

منبع: جام جم – کلیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *