پرسش و پاسخ (16)

ضعیفمتوسطخوبعالیمحشر

مهدی علمدار ـ هنگامی که با فایرفاکس۳ برنامه فلش‌پلیر ادوبی را دانلود می‌کنم، به این خطا برمی‌خورم:download error-228
این پیغام معمولا زمانی ظاهر می‌شود که Cache برنامه غیرفعال شده باشد. برای فعال‌سازی دوباره آن در بالای پنجره فایرفاکس روی منوی Tools کلیک کرده و گزینه Options را انتخاب کنید. حال روی آیکن Advanced کلیک کرده و لبه Network را انتخاب کنید. در قسمت Cache مقدار آن نباید کمتر از ۱مگابایت باشد (معمولا بین ۵۰ تا ۶۰مگابایت تنظیم می‌شود).
در برخی موارد نرم‌افزارهای ضدجاسوسی و فایروال‌ها نیز باعث بروز چنین پیغامی می‌شوند (مانند فایروال CA یا Windows Defender). برای کنترل این موضوع مدتی این نرم‌افزارها را غیرفعال کنید و سپس برنامه مزبور را دانلود کنید.
برخی از وب‌سایت‌ها فایل‌های به‌روزرسان خود را به‌صورت «ابتدا دانلود و سپس نصب» در اختیار کاربران قرار می‌دهند که اغلب پسوندهایی مانند *.xpi یا *.jar دارند. در این گونه موارد ابتدا فایل را روی هارد خود ذخیره کنید. سپس از منوی بالای فایرفاکس گزینه Tools را انتخاب کرده و روی عبارت Add-ons کلیک کنید. حال فایل دانلود شده را به پنجره Add-ons که باز شده بیندازید تا به فهرست اضافه شود. مراحل نصب نرم‌افزار مورد نظر شروع خواهد شد.

عماد حمیدی ـ دو مشکل دارم:
۱) در سایت‌هایی که ویدئوآنلاین نشان می‌دهند، فایل‌های ویدئوفلش flv در سیستم من روی مرورگرهای اینترنت اکسپلورر۸، اپرا و فایرفاکس نمایش داده نمی‌شوند و جای ویدئو در صفحه سفید است. حتی با نصب جدیدترین فلش‌پلیر و فعال کردن جاوااسکریپت هم مشکل برطرف نمی‌شود همچنین فایل‌های flv حتی پس از نصب کدک مربوطه تبدیل نمی‌شوند. (از آنتی‌ویروس Eset به‌روز استفاده می‌کنم).
۲) به‌تازگی پس از نصب اپرا۵/۱۰ و نگارش جدید فایرفاکس، پیش از اجرای این دو مرورگر این پیغام خطا می‌آید:
The procedure entry point_ except_handler4_common could not be located in the dynamic link library msvcrt.dll
با پاک کردن و نصب مجدد هم مشکل برطرف نشد.

۱) برخی از ارائه‌‌دهندگان خدمات اینترنت (ISPها) اجازه ارسال چنین اطلاعاتی را برای کاربران نمی‌دهند و عدم‌نمایش آنها مربوط به نبود نرم‌افزاری خاص روی سیستم‌های کاربران نیست.
۲) این مشکل به‌دلیل سیستم‌عامل یا برنامه کاربردی جدیدی است که روی سیستم نصب کرده‌اید که فایل msvcrt.dll را در ویندوز با نسخه دیگری بازنویسی می‌کند. برای نمونه چنانچه فایل dll ویندوز ویستا روی ویندوز اکس‌پی نصب شود چنین پیغامی ظاهر خواهد شد. در چنین مواردی فایل dwmapi.dll ویندوز ویستا به اشتباه در پوشه system32 ویندوز اکس‌پی نصب شده است. برای برطرف کردن این مشکل کافیست این فایل را از پوشه‌ای که گفته شد حذف کنید.

سیدحامد موسوی‌نصب از تهران – فرمت .atn چه فرمتی است و چه کاربردی دارد؟ با کدام نرم‌افزار اجرا می‌شود؟
این فرمت مربوط به ذخیره فایل‌های عملیاتی Action در فتوشاپ است که برای انجام یک یا چند کار روی تصویر استفاده می‌شود. برای نمونه می‌توان یک اکشن در فتوشاپ تعریف کرد که اندازه تصاویر را به مقداری دلخواه تبدیل کند. این اکشن را می‌توان (با فرمت .atn) ذخیره کرد و سپس آن‌را برای استفاده‌های بعدی دوباره بارگزاری کرد که با انجام آن روی هر عکس، اندازه‌ای که از پیش در این اکشن تعریف شده است روی آن اعمال می‌شود. طبیعی است که برای اجرای این فایل از نرم‌افزار فتوشاپ استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ (26)

بیگ‌پور – فایلی بانام nglalog در فولدر temp ساخته شده که فرمتش txt است و هر کاری می‌کنم پاک نمی‌شود. لطفا بگویید این فایل چرا در temp ساخته شده و چگونه آن‌را پاک کنم؟ متن داخل فایل به این مضمون است:
۱۳/۰۵/۲۰۱۰-۰۱:۲۸:۵۷ PM Thread_id: 688 Created

این فایل متنی Logfile برنامه Nokia PC Suiteاست و به این دلیل از بین نمی‌رود که در حال اجراست. شما می‌توانید از پنجره
Task Manager برنامه Nokia Pc Suite را End Task کنید و سپس اقدام به حذف این فایل نمایید.

پرویز بحری از سقز ـ موقع نصب ویندوز اکس‌پی سرویس پک۲ با این پیغام مواجه می‌شوم:
Virtual memory minimum too low.
your system is low on virtual memory.
windows is increasing the virtual memory

در حالی‌که حافظه خالی در درایوی که ویندوز را نصب می‌کنم ۲۰گیگابایت است.
حافظه مجازی یا Virtual Memory بخشی از حافظه دائمی یا هارددیسک است که هنگام اجرای برنامه‌ها در صورتی که حافظه RAM کم باشد مورد استفاده قرار می‌گیرد.
روی My Computer کلیک‌راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.
از پنجرهSystem Properties لبه Advanced را انتخاب کرده و در قسمت Performance گزینه Settings را انتخاب کنید.
در پنجره Performance Options و لبه Advanced زیر بخش Virtual Memory گزینه Change را انتخاب کنید.
در این پنجره می‌توانید گزینه‌های Initial Size و Maximum size را تغییر دهید.
حداکثر مقدار وارد شده در این گزینه‌ها باید ۵/۱برابر مقدار رم شما باشد. به‌عنوان مثال اگر میزان RAM رایانه شما ۵۱۲مگابایت است شما باید مقدار ۷۶۸را در این دو قسمت وارد کنید. در پایان دکمه set و OK را فشار داده و سیستم را دوباره راه‌اندازی کنید.
اگر بعد از افزایش حافظه مجازی دوباره با خطای فوق مواجه شدید باید میزان RAM سیستم را افزایش دهید. حداقل حافظه مورد نیاز برای ویندوزاکس‌پی ۲۵۶مگابایت و برای ویندوز ویستا ۵۱۲مگا بایت است.

تینا مسرور – می‌خواستم اگر ممکن است نرم‌افزاری برای فایل‌های پی‌دی‌اف در موبایل (سونی اریکسون-جاوا) معرفی کنید.
Pdf Reader و Mobile Pdf دو نرم‌افزار با فرمت جاوا هستند که برای همین منظور طراحی شده‌اند.

مریم صمدی – من فیلمی را در«ویندوز مووی‌میکر» ساخته‌ام، چگونه می‌توانم این فیلم را در «نرو» به‌صورت وی‌سی‌دی رایت کنم؟
با توجه به نسخه نرم‌افزار، مکانی در قسمت CD وجود دارد با نام Make Video CD. با انتخاب آن برنامه از شما فایل تصویری این VCD را از شما می‌خواهد (با گزینش Add Video Files). با انتخاب فایل تصویری، برنامه یک ویدیوسی‌دی رایت خواهد کرد (باقی فایل‌های موردنیاز برای فایل تصویری را خود نرم‌افزار اضافه خواهد کرد).

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ (17)

علیرضا نصیرزاده از رشت – حجم درایو C من کم شده است. از ویندوز۷ استفاده می‌کنم. چطور می‌توانم بدون این‌که درایوی را فرمت کنم، از درایوهای دیگر کم و به درایو C اضافه کنم؟
می‌توانید از نرم‌افزارهای ویژه این کار (مانند Partition Magic) استفاده کنید. این نرم‌افزار قابلیت Merge (ادغام) پارتیشن‌ها را بدون از بین بردن محتویات آنها دارد.

محمد حسین بهاری از خرم آباد – ۱) آفلاین شدن در بازی چگونه است؟ ۲) آیا نیازبه سخت‌افزار خاصی برای این کار است؟ ۳) آیا با هر کامپیوتری می‌توان آفلاین بازی کرد؟ ۴) آیا آفلاین شدن بین ۲ کامپیوتر برای بازی کردن با مشخصات مشابه در یک مکان (کنار هم) امکان دارد؟ ۵) آیا کتابی برای آموزش کامل (فارسی) بخش (رجیستر) ودستکاری‌های مربوط به آن وجود دارد؟
آفلاین اصطلاحی است که در مقابل کلمه آنلاین (برخط) استفاده می‌شود. بنابراین زمانی که از این کلمه استفاده می‌شود به این معناست که امکان برقراری ارتباطات به‌صورت بی‌درنگ (Real Time) و در همان لحظه وجود ندارد. یک نمونه ساده این وضعیت زمانی است که به اینترنت متصل هستید و آنلاین هستید.
در این زمان امکان برقراری ارتباط به‌صورت بی‌درنگ وجود دارد و در همان لحظه می‌توانید ارتباط برقرار کنید. اما چنانچه اتصال اینترنت را قطع کنید وضعیت سیستم به آفلاین تبدیل خواهد شد و ارتباطات شما از حالت بی‌درنگ خارج شده و ممکن است در زمان بعدی که آنلاین می‌شوید، برقرار گردد. آفلاین شدن در بازی به این معناست که در هنگامی که آنلاین نیستید (برای نمونه به اینترنت متصل نیستید) نیز بتوانید آن بازی را انجام دهید. بنابراین نیاز به سخت‌افزار خاصی ندارد و طبیعی است که با هر سیستمی که توانایی اجرای بازی را داشته باشد قابل استفاده است. می‌توان ارتباط دو سیستم (کنار هم) را به‌صورت شبکه درآورد و در یک زمان یک بازی مشترک را روی آنها انجام داد.
دقت کنید این دو سیستم چون با هم در ارتباط هستند، هر دو به‌صورت بی‌درنگ ارتباط دارند و بنابراین نسبت به هم آنلاین هستند. در مورد سوال آخر نیز باید گفت چنین کتابی (به‌ویژه به‌صورت الکترونیکی) با همین نام وجود دارد.

امین کاظمی از شهریار – موقع اجرای بعضی برنامه‌ها پیغام خطای زیر ظاهر می‌شود و باعث بسته‌شدن آن برنامه می‌شود. در ضمن من برنامه ویژوال استودیو ۲۰۰۸ روی کامپیوترم داشتم که آن را uninstall کردم. ولی بعد از پاک کردن این برنامه باز هم مشکلم حل نشد. چگونه می‌توانم این مشکل را برطرف کنم؟ ویندوز من اکس‌پیSP3 است و روی ویندوز ۷ این مشکل وجود ندارد.
برای غیرفعال کردن Just-In-Time Debugging از منوی Start گزینه Run را انتخاب کرده و عبارت regedit را تایپ و تایید کنید. در پنجره Registry Editor مسیر زیر را بیابید و کلیدهای رجیستری زیر را حذف کنید.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\AeDebug\Debugger
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\.NETFramework\DbgManagedDebugger
چنانچه از سیستم عامل ۶۴ بیتی استفاده می‌کنید کلیدهای رجیستری زیر را در مسیر تعیین شده حذف کنید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\AeDebug\Debugger
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Wow6432Node\Microsoft\.NETFramework\DbgManagedDebugger
در پایان پنجره Registry Editor را ببندید و سیستم خود را دوباره راه‌اندازی کنید.

5 دیدگاه برای “پرسش و پاسخ (16)

    1. در این زمینه بهتر است در انجمن های تخصصی مویابل سوالتان را مطرح نمایید
      http://forum.mobilestan.net

  1. سلام.
    من گوشی n9 دارم سیستم عاملش میگو هست شنیدم سیستم عامل اندرویدش پورت شده و میشه نصب کرد میخواستم از صحت این خبر مطلع بشوم و اگر واقعاً همچین کاری میشه کرد آدرس یا شماره ای از مراکزی که این کارو انجام میده دارید یا خیر؟

    1. جهت پاسخ سوالتان به آدرس زیر مراجعه نمایید

      نصب سیستم عامل آندروید بر روی گوشیهای نوکیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *