پرسش و پاسخ (25)

ضعیفمتوسطخوبعالیمحشر

امین قناعتی از اهواز ـ چگونه می‌توانم نام و نام خانوادگی‌ام در اکانت ایمیلم در یاهو را تغییر دهم؟
ابتدا وارد اکانت خود در یاهو شوید. سپس از بالا سمت راست از منوی Options گزینه Mail Options را انتخاب کنید.
در صفحه جدید از منوی سمت چپ گزینه Accounts را انتخاب کنید.
حالا روی گزینه Add or Edit an Account کلیک کنید.
در صفحه جدید Yahoo! Mail را انتخاب کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید.
در قسمت From Name نامی را که می‌خواهید برای دریافت ‌کننده نمایش داده شود را وارد کنید.
سپس گزینه Save را انتخاب و روی Back To Mail کلیک کنید.
از این پس دریافت‌‌کننده میل‌های شما نامی که وارد کرده‌اید را به‌عنوان فرستنده خواهد دید.

فرهاد حسینی از تهران ـ لطفا بفرمایید چه‌طور می‌توانم رمز ورود به جیمیلم را عوض کنم؟
ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. روی گزینه Settings و سپس Accounts کلیک کنید. حالا روی گزینه Google Accounts Settings کلیک کنید.برای تغییر گذرواژه روی Change Password کلیک کرده و پسورد جاری را وارد کنید. سپس پسورد جدید را وارد کرده و در فیلد بعدی آن را تکرار کنید. گزینه Save را زده و تایید کنید.

ناصر طاهرنام ـ برای اجرای یاهومسنجر برخی مواقع با مشکل روبه‌رو می‌شوم، طوری که از تمام راه‌های ممکن برای اجرای آن اقدام می‌کنم اما اجرا نمی‌شود، اما زمانی که پس از ری‌استارت اجرا می‌شود، موقع خاموش کردن سیستم، پیام Ending program,Yahoo messenger ظاهر می‌شود.

بهتر است یاهومسنجر سیستم‌تان را Uninstall و دوباره نصب کنید.

محمد حسین فیاض مهر از اهواز ـ مدتی است تمام یواس‌بی‌های سیستم من از کار افتاده، یعنی وقتی کامپیوتر را روشن کردم، متوجه شدم که ویندوز دسته‌بازی را نمی‌شناسد. البته تمام فلش مموری‌ها و هاردها و درایو موبایل هم همین جوری شده است. البته وقتی که یک فلش مموری را می‌گذارم چراغ فلش مموری روشن می‌شود اما ویندوز هیچ‌گونه عکس‌العملی نشان نمی‌دهد. در ضمن من از ویندوز۷ استفاده می‌کنم؟
بایوس سیستم را کنترل کنید. از نظر سخت‌افزاری کنترل کنید که نحوه اتصال پورت‌های USB به مادربورد چگونه است؟ کنترل کنید که قطع‌شدگی نداشته باشد. گرداننده پورت‌های USB روی مادربورد را دوباره نصب کنید (از طریق CD مادربورد) و مادربورد را کنترل کنید که اتصالی نداشته باشد.

آیا در فایرفاکس می‌توان نام کاربری و کلمه ‌عبورهای وارد شده در سایت‌های مختلف را مشاهده کرد؟
چنانچه این کدها روی مرورگر شما ذخیره باشند، جواب مثبت است. برای این کار از منوی Tools گزینه Options را انتخاب کنید.
در قسمت Security روی کلید Saved Passwords کلیک کنید. در این قسمت تمام نام‌های کاربری استفاده شده در سایت‌های مختلف را خواهید دید. برای دیدن کلمه عبور نیز Show Passwords را بزنید. در این قسمت با استفاده از کلید Remove امکان پاک کردن موارد دلخواه را خواهید داشت.

من به‌تازگی ویندوز۷ نصب کرده‌ام اما مانند ویندوز اکس‌پی که در گذشته داشتم، کنترل‌پنل درMy Computer وجود ندارد؟
روش‌های مختلفی برای دسترسی آسان به کنترل‌پنل وجود دارد که ما در اینجا از روش اضافه کردن مقدار در رجیستری استفاده می‌کنیم.
از منوی Start و در قسمت Run عبارت Regedit را تایپ و تایید کنید. در پنجره Registry Editor به مسیر زیر بروید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\NameSpace
حالا از منوی Edit گزینه New و سپس Key را انتخاب کنید و نام آن را بصورت زیر قرار دهید:
{۲۶EE0668-A00A-44D7-9371-BEB064C98683}
سیستم خود را دوباره راه‌اندازی کنید.

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ (16)

برای ذخیره تصویر در ویندوز از کلید Prt Scrn استفاده می‌کنم که با این کار تمام صفحه مانیتور ذخیره می‌شود. در برخی موارد تنها پنجره‌ای خاص نیاز دارم و هر بار باید آن را از تمام صفحه مانیتور Crop کنم. آیا راهی برای ذخیره پنجره‌ای خاص وجود دارد؟
آری. برای این کار کافی است هنگام فعال بودن پنجره مورد نظر، کلید Alt را نگه داشته و سپس کلید Print Screen را بزنید. با این کار تنها پنجره‌ای که فعال است ذخیره خواهد شد.

احمد از اهواز ـ مدتی است از ویندوز۷ استفاده می‌کنم اما در هر بار اتصال به اینترنت تصویر بک‌گراند دسکتاپ مشکی شده و پیغامی به‌صورت زیر می‌دهد.
This copy of windows is not genuine
دوست عزیز نسخه ویندوز شما اصلی نیست و زمانی که به اینترنت متصل بوده‌اید، سایت مایکروسافت غیراصل بودن ویندوز شما را شناسایی کرده است. باید از نسخه اصلی این ویندوز استفاده کنید. لازم به ذکر است کدهای فراوانی برای Active کردن ویندوزهای کرک‌شده در اینترنت منتشر شده که برخی از آنها قابل استفاده نیستند.

در اکسل حجم زیادی از اطلاعات را وارد کرده‌ام. حالا می‌خواهم سطرهای موجود را به ستون تبدیل کنم. با توجه به این‌که هر بار باید تعداد دقیق سلول‌های کپی شده را بدانم تا با انتخاب تعداد سلول در ستون آن را Paste کنم (و در خیلی موارد با وجود اشتباه بعضی اطلاعات از بین می‌روند) آیا راهی برای تبدیل سطر به ستون وجود دارد؟
آری. ابتدا سطری که می‌خواهید به ستون تبدیل شود را انتخاب و کپی کنید. سپس روی سلول خالی دیگری (که می‌خواهید ستون از آنجا شروع شود) کلیک‌راست کرده و گزینه Paste Special را انتخاب کنید. از پنجره بازشده گزینه Transpose را انتخاب و تایید کنید.

بیشتر بخوانید
پرسش و پاسخ (20)

در یاهومسنجر می‌خواهم نام خود را از فهرست شخص دیگری پاک کنم. من آی‌دی آن فرد را Ignore کرده‌ام اما هنوز اسم من در فهرست دوستان آن فرد وجود دارد.
نرم‌افزارهای مختلفی برای این کار وجود دارد. اما می‌توانید با رفتن به نشانی زیر این کار را انجام دهید:http://www.vizgin.com/remover.phpبه این ترتیب که با کلیک روی Your Username نام کاربری و با کلیک روی Your Password کلمه عبور خود را وارد کنید. سپس کلید Victim’s ID را زده و نام کاربری فردی که می‌خواهید نام کاربری خود را از فهرست او حذف کنید، وارد کنید. حالا روی آیکن سطل آشغال کلیک کنید تا نام شما از فهرست دوستان فرد مورد نظر حذف شود. ممکن است پیغامی مبنی بر آفلاین بودن فرد مورد نظر دریافت کنید. بنابراین زمانی که او آنلاین است باید این کار را انجام دهید. لازم به ذکر است پیش از انجام این کار نباید در یاهومسنجر login باشید.

برای مرتب کردن پوشه‌های روی سیستمم، می‌خواهم پوشه‌های خالی را حذف کنم. با توجه به این که تعداد این پوشه‌ها زیاد است و برای این‌که ببینم آیا خالی هستند یا خیر باید آنها را کنترل کنم، آیا راهی برای یافتن پوشه‌های خالی وجود دارد؟
برای این کار می‌توانید از نرم‌افزار کم‌حجم و کاربردی RED استفاده کنید (RED مخفف کلمه‌های Remove Empty Directories است). پس از دانلود و نصب این برنامه و معرفی فضا برای جستجوی پوشه‌های خالی، برنامه فهرستی از پوشه‌های خالی موجود در فضای مشخص شده را پیدا خواهد کرد که چنانچه مایل بودید می‌توانید آنها را حذف کنید یا نگه دارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *