پرسش و پاسخ (5)

ضعیفمتوسطخوبعالیمحشر

پرسش و پاسخفایل تصویری که از کامپیوتر به موبایل انتقال داده می‌شود چگونه به پسوند ۳gp تبدیل کنیم؟ چکار کنیم تا فایل تصویری در گوشی موبایل باز شود؟
باید آن را به فرمتی که برای گوشی قابل شناسایی است (مانند ۳gp) تبدیل کرد. برای این منظور می‌توانید از نرم‌افزارهای مبدل که انواع قالب‌های ویدیویی را به یکدیگر تبدیل می‌کند (مانند avi to 3gp یا mpeg to 3gp)، استفاده کنید.

راهبند – چگونه می‌توان آدرس عکسی را در وبلاگی (مثل بلاگر) قرار داد به‌صورتی که عکس آن در وبلاگ به نمایش درآید؟
در اصل برای نمایش تصویر در صفحه اینترنتی تنها آدرس آن را باید بدانیم. یعنی با معرفی آدرس تصاویر به ارایه دهنده بلاگ آن تصویر در صفحه موردنظر ما به نمایش درخواهد آمد و در بیشتر ارایه‌دهندگان بلاگ این امکان به صورت “درج تصویر” وجود دارد که در این بخش باید آدرس تصویر را وارد کرد.

احمد کاوه – زمانی که می‌خواهم کامپیوترم را خاموش کنم با پیغام زیر روبرو می‌شوم. چکار باید بکنم؟
To help protect your computer,
windows has closed this program.
Name: Windows explorer
Publisher: Microsoft Corporation
از منوی Start گزینه Run را انتخاب کرده و عبارت sysdm.cpl را تایپ و تایید کنید. از پنجره بازشده لبه Advanced را بیابید وزیر بخش Performance گزینه Settings را بیابید. در پنجره Performance Options بر لبه Data Execution Prevention کلیک کنید. در این قسمت از بین دو گزینه گزینه اول را تیک بزنید. پنجره های باز را تایید کنید و خارج شوید. سیستم خود را دوباره راه اندازی کنید. در برخی موارد نصب انواع مختلف Codec نیز باعث بروز چنین مشکلی می‌شود. در صورت نصب DIVX نسخه جدید آن را Uninstall کنید.

آرش برازنده – وقتی می خواهم برنامه Word را اجرا کنم این پیغام را می‌دهد:
There is not enough memory or disk space to run word
برای برطرف کردن این مشکل باید فایل Normal.dot را تغییر نام دهید. این فایل معمولا در آدرس زیر قابل دسترسی است. چنانچه آن را نیافتید از منوی Search آن را بیابید.
C:\Documents and Settings\username\
Application Data\Microsoft\Templates
پس از یافتن آن را تغییر نام دهید (مانند Oldnormal.dot).پنجره را ببندید و دوباره برنامه Word را اجرا کنید.

مسعود جدیدیان – من سرویس ایمیلی می‌خواهم که بشود فهمید پس از فرستادن ایمیل آیا خوانده شده یا نه؟
برخی از ارائه‌دهندگان خدمات پست الکترونیکی، خود این سرویس را هم عرضه می‌کنند. اما سایت‌هایی هم وجود دارند که با عضویت در آنها می‌توان به امکانات بسیاری در مورد ارسال و دریافت ایمیل دسترسی داشت. سایت زیر یکی از این سایت‌هاست که سرویس موردنظر شما یکی از سرویس‌های ارایه شده توسط این سایت است:   http://bigstring.com

محمود رضا قربانی – قبلا رجستری را دستکاری کردم و الآن یادم نیست چه تغییری داده‌ام .چگونه رجستری به حالت اولیه برمی‌گردد؟
با استفاده از سی‌دی ویندوز Xp می‌توانید رجیستری سیستم عامل خود را دوباره بازسازی کنید. به این ترتیب که پس از راه‌اندازی دوباره سیستم و روشن شدن سیستم توسط سی‌دی به‌جای نصب ویندوز با زدن کلید (R) رجیستری تغییر یافته از روی سی‌دی بازخوانی و به حالت قبل برمی‌گردد.
برنامه Scanreg.exe که در محیط داس اجرا می‌شود نیز می‌تواند از رجیستری نسخه پشتیبان تهیه کند و در فایل‌هایی با پسوند .cab ذخیره کند. در صورت لزوم رجیستری را Scan کرده و خطاها را گزارش می‌دهد. در صورت به‌وجود آمدن خطا می‌تواند آن را تعمیر کند. می‌تواند تنظیمات رجیستری را به حالت قبل از تغییر، برگرداند. هر بار که ویندوز بوت می‌شود به‌طور خودکار یک نسخه پشتیبان از رجیستری تهیه کرده و آنها را در فایل‌های مخفی با پسوند .cab در مسیر مخفی C:\Windows\sysbackup ذخیره می‌کند.

بیشتر بخوانید
افزایش سرعت بالا آمدن ویندوز XP در 3 ترفند

رضا بختیاری- مدتی است که رایانه من به یک فایل sm.exe که به‌همراه پوشه‌های System volume information و Recycler و یک Autorun.inf که به‌صورت Hidden است، آلوده شده. چند بار ویندوز عوض کردم و از انواع آنتی‌ویروس، از جمله Kaspersky 2009 استفاده کردم، ولی جواب نداد.
این ویروس یا کرم به رایانه اجازه نمایش فایل‌های Hidden را نمی‌دهد و زمانی که کلید Show hidden files را فعال می‌کنم و ok می‌زنم، به‌صورت خودکار باز به حالت …Do not show برمی‌گردد! نکته این‌که فقط در زمانی که ویندوز نصب می‌شود برای یکبار اجازه نمایش فایل‌های Hidden را می‌دهد و بعد از ۱۵ ثانیه ناپدید می‌شود.
پوشه‌های System Volume Information و Recycler پوشه‌های سیستمی هستند. اما فایل Autorun.inf از آثار ویروس است. چنانچه آنها را دیدید، فورا آنها را پاک کنید. این نوع فایل معمولا در ریشه درایو می‌نشیند، بنابراین از پاک کردن همه آنها در فهرست اصلی تمام درایوها مطمئن شوید. پس از این کار سیستم خود را دوباره راه‌اندازی کنید. چنانچه پس از پاک کردن فایل‌های Autorun.inf دوباره آنها ظاهر شدند، اجازه دهید که آنتی‌ویروس به‌روز شما تمام سیستم را ویروس‌یابی کند. زیرا هنوز عامل اصلی ویروس در سیستم شما فعال است. سپس دوباره نسبت به پاک کردن این فایل‌ها از فهرست اصلی تمام درایوها اقدام کنید. چنانچه باز به مشکلی برخوردید به سوالات مشابه در همین زمینه در قسمت‌های گذشته همین بخش مراجعه کنید.

3 دیدگاه برای “پرسش و پاسخ (5)

  1. سلام سیستم من وقتی که دارم باهاش کار می‌کنم این پیغام را میدهد
    To help protect your computer,
    windows has closed this program.
    Name: Windows explorer
    Publisher: Microsoft Corporation
    و هنگ می‌کنه و تا وقتی که ویندوز را عوض نکنیم نمی‌یاد بالا و هیچ کاری انجام بدیم
    چیکار باید بکنم؟؟؟؟؟
    در ضمن داخل درایو D من یک فایل MSOCache خودبه خود به این جا منتقل شده چه کار باید بکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *